Yetersiz Miyim? Gerçekten Mi?

 

Yetersiz Miyim? Gerçekten Mi?


Üniversite başvurusu

 

"Yetersiz başvuru koşulları sebebiyle bu dönem üniversitemize kabul sürecinizi gerçekleştiremiyoruz.

 

İleriki dönemlerde sizleri de aramızda görmek dileğiyle,

 

Öğrenci İşleri"


Yetersiz mi!!! Tam olarak neydi yetersiz olan? 4 dil yerine 3 dil biliyor olmam mı? Yoksa 20 sayfa yerine 19 sayfalık kabul yazısı yazmış olmam mı? Yoksa okul ortalamamın 100 değil de 99.6 olması mı? Okulda birinci değil de altıncı olmam mı?

 

Gerçekten neydi beni yetersiz yapan? Hep yeterli hissetmiştim bu zamana kadar oysa. Annem için, babam için, kardeşlerim için, öğretmenlerim için, arkadaşlarım için... Yeterlinin çok çok üzerindeydim hatta. Ne zaman tersine döndü bu süreç?

 

Yetersiz... Neydi gerçekten benim hedefim? Unuttum gitti... Mimarlık veya Endüstriyel Tasarım okumaktı sanki. Nerede, hangi okulda olduğu  bile fark etmiyordu aslında...

 

Öğrenirken ne de mutluydum. Oturup çiziyordum, kimse de benden istememişti kaç dil konuştuğumu, okul ortalamamı, okulda kaçıncı olduğumu, vizemin olup olmadığını... Peki neydi beni hedefimden saptıran, yetersiz kılan?

 

Bütün arkadaşlarımın yurtdışına başvurmuş olması mıydı? Kimin içindi bu hedef, bu istek? Ben kime yeterli gelmeye çalışıyordum ki?

 

Çok yeterliydi benim için kendi ülkemde okumak halbuki. Ve çok yeterliydi benim için okumasam bile bir şekilde tasarım yapıyor olmak...Sadece tasarlıyor olmak neden bana yeterli gelmedi ki?

 

Neden hedefime değil de başkasına konsantre oldum? İnsanlarla oyalanmak hedefimi kaybettirmişti bana...

 

Peki şimdi ne yapmalı?

Nasıl hedef koymalı?

Ve yeniden başlamalı...


Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. İnsanın kıyası kendisi olmalı... Teşekkürler 🍃

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ne istediğini bilen, net insanlar başkalarına değil ,kendi geçmişlerine bakarlar. Kıyasımız kendi geçmişimiz olsun... Bugün düne göre daha iyiysek, yola devam... Teşekkürler bu güzel yazı için... Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. İnsan başkasına Baktığın da düşer.. Kendine baktığında ileri gider..

    YanıtlaSil
  5. Gerçek açlıklar oluşturmak ve o açlığı doğru yere yerleştirmek kıymetli. İnsanın kıyası dününe göre bugün nasılım olmalı, kıyası kendi olmalı.
    Kaleminize sağlık 👏🏻

    YanıtlaSil
  6. Nermin Yaman11 Mart 2024 11:58

    İnsanın ara ara oturup bir öz denetleme yapması gerekiyor. Neredeyim,nereye gidiyorum. Yoksa hayat bizi sürükleyip götürüyor. Tabi bunlar içinde mutlaka bir yol haritasına ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
  7. Her zaman daha iyisinin olduğu dünyada ne yaparsak yapalım yeterli hissedemeyeceğiz. Daha fazlasını yaptıkça bataklık gibi içine çekecek. Peki bu duruma nasıl sınır koyabiliriz?

    YanıtlaSil
  8. İnsan daha iyi olmak yerine hep başkasından daha iyi olmayı istiyor. Sayılara, sıralara takılıp duruyor. Böyle yaparken hedefini unutmaya başlayıp bir yarışa dahil oluyor. Peki insan nerede hata yapıyor ? Gerçekten hedefi başkalarından daha iyi olmak mı, dününden daha iyi olmak mı? Kıyası kimle, neyle yapacağına bakmalı ;)

    YanıtlaSil
  9. İnsanın hedefleri olmalı, gerçeğe uygun istekleri olmalı hayatta

    YanıtlaSil
  10. DENİZ DİLKİ30 Mart 2024 15:13

    İnsanın elindekinin kıymetini bilmesi için bazen reddedilmesi gerekiyor gerçekten. kendine bakmayı o zaman akıl ediyor.

    YanıtlaSil